Last night...

Bismillahhirahmanirrahim.
Assalammualaikum.Now hmpir nak dkat pukul 2 petang.Awak dah lunch ? Pegi makan kay,sakit perut nanti.Semalam aku ad skype dgn Zana.Mcm biasa,dgn dia kalau tak gila-gila mmg tak sah.Tapi smalam mmg bkan smbang kosong.Kitaorg sama-sama muhasabah diri blik.Ya Allah,tenang sngat.Time tu aku rasa mcm tkada msalah lgsung,sngat positif.Then aku tringat smua masa silam aku.That time aku rasa,lemahnya aku weh.Tambah-tmbah di mata Allah.masa silam mmg bnyk matangkan aku.Aku pun bukan baik,aku mmg manusia.Iman aku ada turun naik.Lumrah manusia kan.Pernah tak sblum ni,ada sesuatu jadi dlm hidup kau.Dan bnda yang jadi dlm hidup kau tu,kau mmg tak mntak pun bnda tu jadi,dan kau mula brtnya"kenapa smua ni jadi dkat aku,Ya Allah".Yes,aku pernah kena smpaila aku sedar"Alhamdulillah ya Allah,Kau mmg sebaik-baik perancang".Dulu,kalau jdi bnda yang aku tak suka,aku rasa down,fed up,give up,nak nangis then rasa mcm nak jauh dgn smua org time tu.Aku silap,klau smua bnda tak berlaku di masa lepas,aku tak jadi mcm skrng.Mcm skrang ? Allah saja yang tahu.Aku slalu sedapkan hati sndiri,smua ni berlaku mmg ada hikmah dan mmg ada hikmah.Dan paling pnting,Allah mmg sudah tetapkan yang terbaik untuk setiap hambaNya.Zana pun ada nasihatkan aku smalam :
People learn from mistakes then they make it again and again and again because we are human.Waalaikummussalam.
Lots of love,
Mas Izzatul Ahmad.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ