.DORAEMON | NOBITA.

Story start with,,
aku dan zana,sememangnya zero, tentang pantun pd awalnya.Pada mulanya kami masuk sekadar suka-suka.Hari demi hari berlalu,time tuh aku,zana tak rapat lagi dengan yaya dan syahirah ni.Then,nak jadi cerita,aku ajak lah hajar ni masuk pntun skali.dia pun 50/50 time tuh,just suka2.Smpailah hari yg kami xboleh lupa.Hari Pemilihan Pemantun.Aku,pemantun pertama,Syahirah pemantun kedua,Zana pemantun ketiga,hajar ke4 dan yaya ke5.that time,cikgu Pah dan ckgu Bani nangis time pemilihan sbb semuanya hebat-hebat.aku tersentuh hati time tu.Dari situ,kami berlima mula rapat dengan buat latihan untk perlawanan DAERAH,dan Kak Fatin Syakirah,kesayangan kami xputus membantu,mnjadi guru bila ketiadaan ckgu pah dan ckgu bani.miss u dear kak fatin:(masa ditunggu-tunggu,perlawanan daerah..firstly,kami berlawan dgn SMK MUZAFFAR.sebelum masuk yaya nangis.still ingat dear Yaya?first2 tuh,kami bnyak main,hentam jawan,hentam lafaz.how can I forget about that.smpai satu saat aku terdetik,ya Allah,apa aku dah buat.aku tngok Ckgu Pah,Ckgu Bani,Kak fatin mula risau but dorang terus buat'isyarat'dorng yg aku xleh lupa.Ada yg suruh kami kuatkan suara,ada yg suruh kami cool down,tmbah pulak kwan2 aku yg snggup tnggu sbb nak sokong.Aku rasa nak nangis dan kami berlima mula bangun dan habis-habisan tewaskan pihak lawan dan berjaya.Alhamdulillah.Peringkat akhir,paling mendebarkan.

(latihan akhir sebelum berlawan)

Kami berentap dgn 'musuh tradisi'(musuh ketika lwn shj) SMK SRI KURAU.Dewan penuh time tu.that time,kami hnya fikir nak buat yg terbaik.Sebelum diumumkan pemenang,yang lain gemuruh dan aku hnya diam kat blakang tak tahu nak mnggambarkan perasaannya.dan aku ckap dekat dorang'Kalau ini rezeki kita,Alhamdulillah".hangguk depa.haha.Alhamdulillah,kami dinobatkan juara.tepukan kuat kami dngar ! semua jerit.Wohh.Syukur tidak terkata:)


(with penyokong tercinta)
bersambung dengan latihan kami untk pringkat seterusnya,Negeri.time latihan nilah kami lagi rapat.bnyak main,haha.bnyak hang out.bnyak makan.

tngoklah,time brlatih boleh main-main.time nih aku diam-diam amik gamba kak fatin.haha.miss this moment:(
kami nakal time latihan smpai kena denda dengan ckgu.haha.tell me,how can I forget all this.I cannot leave them :(
DUP DAP ! DUP DAP ! masa yg mndebarkan,sudah sampai.Firstly,kitaorg lwan dengan Kinta Selatan.fuhh,saingan sengit malam tuh dan agak meriah.
senyum dalam debaran
pihak lawan yang tidak kurang hebatnya.
Debaran menunggu keputusan.That time aku xleh senyum lngsung.terlalu nervous.fuhh.
Alhamdulillah,kami menang dan sedia untk ke pringkat seterusnya.
peringkat seterusnya dengan Perak Tengah kami jumpa,Menang.Dan peringkat akhir jugak,Alhamdulillah,rezeki kami dan menjadi wakil Perak untuk ke Peringkat Kebangsaan.time kami diumumkan juara,aku still ingat.kami naik pntas dengan blurr.dalam hati'kita menang ke weh??".Ckgu pulak nangis.dan turun pntas pun terkejut lagi.Aku ingat lagi,time tuh kak Fatin cakap'kalau rezeki kita,Alhamdulillah.but kalau sebaliknya maybe Allah suruh kita tumpukan pada study'.that time kami redha dengan segalanya,sehinggalah kami diumumkan juara.Subahanallah.
sebelum berentap.fuhhh,nervous dia~
(bersama penyokong yang snggup turun padang memberi sokongan .A lot of Thanks guys.)
PERJUANGAN SEBENAR KINI BERMULA,KE NARNIA(TERENGGANU)*habis aku hentam Narnia terus*
kami berlatih untuk  peringkat seterusnya dan .time ni lah,mcm2 dugaan datang.but disebabkan tengok diorang bersemangat,aku pun taknak mengalah mcm tu.Dah jauh perjalanan kami dan takkan aku nak sia-siakan peluang ni.Time latihan ni,lagilah.kami lagi rapat.perangai gila dorang dah kenal sangat weh.haha.aku rindu time malam-malam kita nyanyi macam orang gila dekat bilik,main dekat taman mengalahkan budak,hang out gila enjoy,makan sama-sama,sembang sampai ke malam,berlatih smpai serabai.fuhhh , really  miss it :( *jgn letak bawang dekat mata aku*
petang-petang keluar dengan hampa,perghh ! suara sapa paling kuat dekat taman tu kalau bukan kita.Menyanyi dekat taman tak tengok orang dah.haha.main buaian yang budak 6 tahun pnya,naik jongkang-jengket yg tak pdan dngan kecik.haihhhh,aku rindu gila time nih.wehhhh:(
NOW,KAMI DAH SMPAI NARNIA.yeyy heyyy ! nak jmpa Aslan (pihak lawan)*kay,gila.



 
dengan Aslan yang kami jmpa dekat Narnia.haha,taklah.ni last lepas Majlis Akhir,bergambar dengan team Sarawak.
 Tapi,kami takde rezeki.But,perjuangan takkan berhenti.,Congrates buat Pasukan Terengganu.yeyyy *tepuk tangan*sebelum balik,aku memang spend time habis dengan dorang.manalah tahu nanti :(
Kalau Nobita perlukan Doraemon,aku pulak perlukan kalian :)

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ